Giesbers Rotterdam

Giesbers Rotterdam

“Niemand weet dat we bungalows willen gaan bouwen in Bussum!”

Werven van kopers voor ’n nieuwbouwproject via social media. Voor de verkoop van nog te bouwen bungalows en appartementen in het Gooi hebben we een Facebook advertentie campagne opgezet om aan potentiële kopers te komen.
Het aantal inschrijvingen die de actie heeft opgeleverd was overweldigend. Potentiële kopers werden op de hoogte gehouden via social media berichten en nieuwsbrieven. De informatieavond op locatie werd zelfs in tweeën opgedeeld door het grote aantal geïnteresseerden.

Hoe kwam het tot stand

Vaak is een online marketing opdracht anders benaderen het allerbeste, zoals je dat tegenwoordig ‘Omdenken’ zou noemen. Zo deden we dat voor een bouwproject van een Rotterdamse bouwer in Bussum.

Een nieuw vastgoed project

Op uitnodiging van de directeur van Giesbers Rotterdam, gingen wij langs om een nieuw vastgoedproject te bespreken. Ministerie van Online hielp de marketingafdeling van dit bouwbedrijf met hun eigen corporate online identiteit en content strategie. De samenwerking verliep erg prettig en informeel.

LandgoedC

Op basis van die fijne klik werd Ministerie van Online uitgenodigd en gebriefd over een aankomend bouwproject in Bussum, Landgoed Nieuw Cruysbergen (werktitel: LandgoedC) zou op het voormalige MOB-terrein van Bussum worden gebouwd. Alleen: “Niemand weet dat we bungalows en appartementen gaan bouwen in Bussum” zei hij. En er vrijwel meteen achteraan, kunnen jullie een Google Adwords campagne maken, die zorgt voor aandacht?

Hij stelde de vraag zo, dat ik dacht: dit is wat ze willen dat wij voor hen gaan doen. Dus zei ik: “Ja zeker, Ministerie van Online maakt en onderhoud Google Adwords campagnes, dus dat gaan we doen”. In de deuropening gaf ik nog wel aan, mensen in Bussum e.o. gaan dus in Google zoeken op bijvoorbeeld: ‘Bungalow in Bussum’? Lang verhaal kort, nee, dat deden mensen niet.

LandgoedC - Business case Giesbers Rotterdam - Ministerie van Online

Social media advertentie campagne

Wij stelden voor om d.m.v. een zeer gerichte en lokale Facebook advertentie campagne in combinatie met een social media strategie, landingspagina op de website, formulier(tje) en een nieuwsbrief strategie zo de mensen in het Gooi te bereiken, interesseren en te bepalen wie er koopintenties zouden kunnen hebben.
Dus in plaats van af te wachten totdat mensen gaan zoeken, gingen wij de mensen opzoeken door een advertentie in hun tijdlijn te plaatsen.

Voorbeelden Facebook advertenties - Business case Giesbers Rotterdam - Ministerie van Online

6 Facebook advertenties

We plaatsten 6 advertenties, die wij intensief volgden. Om het resultaat zo hoog mogelijk te laten zijn, haalden wij elke week de minst scorende advertentie offline. Zo hielden we de best scorende over (A/B testen). De inschrijvingen op de nieuwsbrief (en dus feitelijke leads) waren er binnen een mum van tijd meer dan 200! Deze mensen werden op de hoogte gehouden door social media berichten en de nieuwsbrief. Zij werden na een tijd uitgenodigd voor een informatieavond op locatie. Deze avond werd zelfs in tweeën opgedeeld door de grote aantallen geïnteresseerden.

Informatieavond - Business case Giesbers Rotterdam - Ministerie van Online

Een groot succes!

Al snel bleek dat er genoeg interesse was in de bungalows en appartementen die gepland stonden om te bouwen dat er overgegaan kon worden naar echte verkopen en ondertekenen van contracten.
Er zijn natuurlijk ook andere bouwstenen aan het uiteindelijke succes van dit bouwproject te benoemen maar de online marketingcampagne had een behoorlijk deel in dit succes!

Vastgoed en makelaars als opdrachtgevers

Ministerie van Online heeft voor Giesbers Rotterdam aan de volgende bouwprojecten mogen werken: Landgoed Nieuw Cruysbergen, Wonen aan de Leilinden, Wonen aan het Twiske en De Allee.
Daarnaast werken wij (of hebben gewerkt) voor veel andere vastgoedpartijen, makelaars en bouwprojecten zoals o.a.: Stebru, Wilma, Volkerwessels Vastgoed, Staedion, Bouwinvest, Woonvisie makelaars, JRS makelaars, Melior, A1 Executive Estate, The One, De Groene Kaap en De Stoere Kade.

Elke opdracht(gever) heeft zijn eigen karakter en aanpak nodig, door onze ervaring en kennis van deze branche slagen wij er elke keer in om van de online / social media marketing aanpak een succes te maken!

Jouw vraag, opdracht, project of case voorleggen aan ons? Neem contact met ons op!

 

 

Date:
info